۱۳۸۶/۵/۷

پلاگین جدید آوت‌لوک، تلاشی دیگر برای بقا

دفعه‌ی آخری که از مایکروسافت آوت لووک استفاده کردم برمی‌گردد به یک سال پیش و وقتی که می‌خواستم کامپیوترم را عوض کنم و می‌خواستم از نامه‌های داخل آوت لوکم یک بک‌آپ بگیرم و اطلاعاتم را به آوت لوک جدیدم منتقل کنم، کار آسانی نبود و آخر کار به مدد یک برنامه‌ی کرک شده توانستم این کار را انجام بدهم. آن موقع اوایلی بود که با فایرفاکس کار می‌کردم و برای همین به فکر افتادم که ممکنه راه بهتری برای بک آپ گیری پیدا بشه.
از همان‌جا بود که با تاندربرد کار کردن را شروع کردم و به راحتی بک آپهایم را تهیه کردم و می‌کنم و بسیار هم از کار کردن باهاش لذت می‌برم، درسته کامل قابلیتهای آوت‌لوک را نداره ولی خیلی از کارها را می‌کنه، از قضا چند وقت پیش که به ایمیلم در هات میل وارد شدم پیامی داشتم مبنی بر این که مایکروسافت وصله‌ای درست کرده ( با نام Outlook Connector ) برای این که بتوانید ایمیلهای هات‌میل را در آوت‌لوک ببینید، یادمه اوایل کار آوت‌لوک این نوع ارتباط بین هات‌میل و آوت‌لوک برقرار بود ولی مایکروسافت مطمینا بعد از از دست دادن بازار استفاده از ایمیلش به فکر افتاده که به روشی کاربران را جلب خودش کنه و در رقابت با گوگل که pop3 ایمیلش مجانیه آمده و دست به چنین کاری زده، من که نام این کار را می‌گذارم تلاش برای زنده‌ماندن و بعید می‌دانم که به خاطر چنین امتیازی کسی حاضر باشه که ایمیلش را به هات‌میل تغییر بده و یا حتی از ایمیل هات‌میلش به این روش استفاده کنه.

۳ نظر:

  1. تا آنجایی که من اطلاع دارم داشت و بعد از یک مدتی بستش و حالا دوباره با این پلاگین می‌خواهد همان کارها را بکنه

    پاسخحذف
  2. سلام
    منکه هیچوقت با اوت لوک حال نکردم. یعنی با آنلاین راحت ترم. هات میل با وجودیکه زیاد جالب نیست ولی فکر کنم دوم باشه از بابت استفاده بعد از یاهو. علتش هم معلومه. چت. و امکان اینکه یاهو و ام اس ان به هم وصلند. درباره نظر سنجی هم رای دادم و هیچ عیبی هم نداشت کارت. راحت باش هر وقت خواستی استفاده کن. تا باشه وبلاگ آدم به یه دردی بخوره. موفق باشی. راستی این سیستم رای دادن به پستت هم خوبه. مدتیه تو فکرشم ولی دیدم که زیاد استقبال نشده منصرف شدم. حالا هر بار بیام بهش رای میدم حداقل آدم تنبلی اش میاد بنویسه یک ردی بذاره.

    پاسخحذف