۱۳۸۸/۶/۲۵

لینکک، اولین کوتاه کننده‌ی آدرسهای اینترنتی به زبان فارسی

حتما با تاینی یو آر ال آشنا هستید. یک چند وقت پیش هم درباره‌اش در شیدا نوشته بودم. این سایتی که عرض کردم ویژگی‌اش این بود که آدرسهای بلند اینترنتی را کوتاه می‌کرد. حالا این کوتاه کردن چه ویژگی‌هایی دارد جای خودش. از امروز هم می‌توانید مشابه چنین سرویسی را در لینکک پیدا کنید. لینکک، سایتی است که لینکهای شما را گرفته و کوتاهشان می‌کند.
این سایت خدماتی برای کوتاه کردن لینکهای اینترنتی را به شما ارایه می‌دهد. سایت لینکک در اولین نسخه‌هایش هست. برای همین کمی از صفحاتش آماده نشده است و رویش دارد کار می‌شود. یکی از صفحاتی که من خودم دیدنش را خیلی خوشم می‌آید برگه‌ی آمار هستش. با دیدن این برگه می‌توانید بیشترین لینکهای کلیک شده را ببینید و یا آخرین لینکهای کوتاه شده را مشاهده کنید.
ولی از مزایای کارکردش این هستش که می‌توانید در جاهایی که لینک طولانی کارآیی ندارد و یا کارآیی را کم می‌کند ازش استفاده کنید. این جاها می‌تواند فضاهایی مانند توییتر، فرندفید، یاهو مسنجر و فیس‌بوک باشد.
برای لینکک ایده‌های بسیار زیادی دارم. نوشتن کدهایی برای استفاده در وبلاگها (مانند آنچه در شیدا می‌بینید) و هم‌چنین استفاده از لینکک به عنوان یک سایت که بتواند با وبلاگها یکی شود و وبلاگها از آن استفاده کنند. در آینده‌ی نزدیک هم وفتی که اینها انجام شد، یک جایزه‌اکی برای کسانی که از لینکک استفاده می‌کنند خواهم گذاشت.

برای دیدن سایت به آدرس http://linkak.com رجوع نمایید. برای مثال لینک این نوشته در شیدا تبدیل به http://linkak.com/Nh می‌شود.

راستی در کوتاه کردن لینکها می‌توانید از عبارتهای دلخواه خودتان هم استفاده کنید. مثلا برای آدرس bbcpersian.com آدرس کوتاه http://linkak.com/bbc را در نظر گرفتم.

۶ نظر:

  1. زياد از اينجور چيزا خوشم نمياد... .

    پاسخحذف
  2. @حسين

    چاکریم، امیدوارم بقیه یک کمی خوششان بیاد.

    پاسخحذف
  3. ممنون از مطلب جالبت!
    ولی یه چیزی فکر نکنم اولین باشه چون من http://cul.ir را خیلی وقته میشناسم
    ولی اینی که شما معرفی کردی به نظر جالب تر و با امکانات بیشتری به نظر میرسه!

    پاسخحذف
  4. @علی

    من با این سایت آشنا نبودم. به نظر می‌آید که می‌شود گفت اولین سایت کوتاه کننده‌ي لینکهای اینترنتی با قابلیت استفاده از عبارت دلخواه برای لینکک.
    البته خیلی چیزهای دیگر هم می‌آید ها ...

    پاسخحذف