۱۳۸۷/۱۲/۲۸

سال نو شیدا چند ساله می‌شود ؟

happy_new_year_persian_card2

امسال داشتم فکر می‌کردم که یوهو این شیدای ما هم دارد 5 ساله می‌شود (این اولین نوشته‌ی شیدا) البته آنجا زده دوم فروردین ولی خودتان را عصبانی نکنید این همه‌اش تقصیر این اجنبی‌هایی هستش که یک سالی که ما کبیسه گرفتیم آنها نگرفتند و باعث شد یک کمی تفاوت داشته باشیم با هم. این تاریخ هم که بر اساس تاریخ میلادی کار می‌کند و آن را به شمسی تبدیل می‌کند حتما از این ناحیه دچار ایراد است. دقیقا خاطرم هست که همه‌چیز را برای اولین روز سال نو آماده کرده بودم و همه مطالب را نوشته بودم که تا سال نو می‌شود اولین پست خودم را در شیدا بکنم. روز آغازین سال نو هم برای این انتخاب کرده بودم که همیشه جشن برایش گرفته خواهد شد و هیچ‌گاه از خاطره‌ی ملت ایران از بین نرفته است. همیشه جشن نوروز و آغازین روزهای بهار بوده که نوید فرهنگ باشکوه و زیبای ایرانی را می‌داده. 
آن اولهایی که سایت / وبلاگم راه افتاده بود نمی‌دانستم که چه جهتی خواهد گرفت ولی کم کم به سوی نوشتن روی آوردم و اکنون پس از 5 سال هم در خدمت شماییم و می‌نویسیم. آن اولها برای این که سال نو را تبریک بگویم سعی کرده بودم که از اشعار بزرگ شاعران ایرانی سخنی به میان بیاورم و از سعدی، حافظ و ... چند شعری در سایتم نوشتم ولی نمی‌دانم چرا از همه این شعر فریدون مشیری هست که طراوت و شادابی سال نو را با خودش برای من به ارمغان می‌آورد و به راحتی می‌توان حس نو روزی را درش حس کرد.

بوی باران
بوی باران
بوی سبزه
بوی خاک
شاخه های شسته باران خوران خورده پاک
...

سال نویی که پیش روی داریم را به همه‌اتان تبریک می‌گویم و امیدوارم که سالی مملو از شادی و سلامتی باشد برایتان. که اگر این دوتا نباشد دیگر زندگی ارزشی ندارد.

البته امسال در تاریخ تولد شیدا (به عنوان وبلاگ نوشته شده توسط من) تردیدی به وجود آمد. آن هم نمی‌دانم از کجا پیدایش کردم، شاید می‌خواستم پرشین‌بلاگ را امتحان کنم که یادم آمد از چندین وقت پیش در پرشین‌بلاگ وبلاگی به اسم اهورا راه انداخته بودم، این موضوع البته برمی‌گردد به سال 81 و شیدا را 2 سال پیرتر می‌کند و به 7 سالگی می‌رسد. آن موقعها با کمک دوست بسیار خوبم ترغیب شده بودم که وبلاگی درباره مسایل کامپیوتر راه بندازم و از آنجایی که اسمی هم پیدا نکرده بودم اسم اهورا را برش گذاشتم. هنوز هم سر جایش هست، می‌توانید در آدرس اهورا.پرشین‌بلاگ.آی‌آر ببینیدش. چند وقتی گذشت و دوباره به نوشتن روی آوردم و به این نتیجه رسیدم که بهتر می‌توانم در یک وبلاگ / سایتی که خودم همه چیزش را درست (خرابکاری بهتره نه ؟) بکنم می‌توانم بنویسم و این بود که آمدیم و شیدایی را که 6 ماه قبل از نوروز آن سال ثبت کرده بودیم راه انداختیم.

به هرحال چه 5 سال، چه 7 سال، تولد شیدا و نوروز جمشیدی بر همه ایرانیان و فارسی‌زبانان و آنهایی که نوروز را جشن می‌گیرند مبارک باشد.

نوشته‌های وبلاگ قبلی‌ام را با تگ اهورا مشخص کردم. بد نیست، سری بهش بزنید و شاید خاطراتی برایتان زنده شد. چه دردسری داشت منتقل کردن از پرشین بلاگ به وردپرس ولی.

 

ahurapersianblogir

۲ نظر:

  1. سال نو مبارک شیدا. همچنین تبریک بخاطر بزرگتر شدن و پخته تر شدن شیدا دات کام.
    سال خوبی داشته باشی رفیق.

    پاسخحذف
  2. سلام سال نو رو پیش ا پیش بهت تبریک میگم امیدوارم سال خوبی رو پیش رو داشته باشی

    پاسخحذف