۱۳۸۷/۸/۱۷

ساختن لینکدونی با وردپرس

حتما تا حالا لینکهای روزانه را دیدید. سایتی ‌است که با استفاده از وردپرس درست شده است. این سایت به صورت اتوماتیک لینکهای محبوب من را جمع‌آوری می‌کند و در زیرآدرس sheida.com/links نمایش می‌دهد، درست حدس زدید، به کل یک وبلاگ جداست و تنها کارش هم اینه که لینکهایی را که من توی بالاترین، دیگ، دنباله، گوگل‌ریدر، خوشمزه و ... تگ می‌کنم را در یک جا جمع می‌کند.
ایده‌ی این کار ابتدا با دیدن وبلاگهایی به ذهنم رسید که جعبه‌ی کوچولوی خوشمزه را استفاده می‌کردند و لینکهای روزانه‌ای را که تو دیلیشیز تگ می‌کردند را نمایش می‌داد و به خودم می‌گفتم کاش می‌شد که این کار را برای همه‌ی سایتهایی که ازشان برای ذخیره کردن لینکها استفاده می‌کنم بشود استفاده کرد.
حالا شدنی شده و خوبیش هم اینه که با کمک وردپرس و پلاگینهایش به راحتی می‌شود قابلیتهای بسیاری جدید را بهش اضافه کرد. مثلا توی لینکهایی که جمع شده در سایت لینکهای روزانه در پایینش لینکهای مرتبط را نمایش می‌دهد. (برای رعایت کپی راست اگر روی تیتر خبر کلیک کنید به سایت اصلی می‌روید و اگر روی + کنارش کلیک کنید به نسخه‌ی ذخیره شده‌اش در لینکهای روزانه راهنمایی خواهید شد.)
نکته خوب دیگرش هم اینه که اگر خیلی ناراحت حریم خصوصی‌اتان باشید و مثلا نخواهید کسی بفهمد که نام کاربری‌اتان در خوشمزه چیه، این تنها راهشه و به راحتی تنها آر اس اس خوشمزه‌اتان را (یا قسمتی ازش را، کاری که من می‌کنم) استفاده کنید و به راحتی لینکدونی داشته باشید بدون هیچ درد و خونریزی اضافه.

۴ نظر:

  1. عجب چیزی درست کردی. این همون چیزیه که من عمری دنبالشم. کاش روش ساختش رو هم آموزش میدادی.

    پاسخحذف
  2. @ صادق:

    مرسی صادق جان بابت نظرت، نمی‌دانستم اگر کسی ازش خوشش بیاید یا نه، یک کمی کار دارد ولی در اولین فرصت می‌نویسم که چه ‌جوری این کار را کردم

    پاسخحذف
  3. بسمه تعالی
    سلام بدون معطّلی بگم که دو تا پیشنهاد دارم
    یکی این که آیا حاضرین با هم تبادل پیوند کنیم؟
    و دوم این که من یه وب دارم که توش اخبار و مطالب و عکس ها و چیزهای خوب و داغ و البتّه مناسب وب های دیگه رو با ذکر منبع توش می ذارم. به همین جهت هر وقت به روز شدین (یعنی همون آپ شدن ولی فارسی رو پاس داشتم[نیشخند]) من رو خبر کنین تا هم به وبتون یه سر بزنم و هم این که ایشالا اخبار و چیزهای خوبتون رو با ذکر منبع تو وبم بندازم.برای اطمینان از این که آیا نام وبتون رو درج می کنم یا نه می تونین بیاین وسابقه کارم رو ببینین.
    نام وبم هم : www.4raah.blogspot.com است.
    در ضمن ببخشید که این قدر رسمی صحبت کردم.
    راستی نمی دونم حالا اسمتون چیه ولی حالا فرض کنیم شیدا خانم.
    شیدا خانم من یه سوال دارم. تو وبم وقتی روی پیوند ها کلیک می شه متاسّفانه پنجره ی من بسته می شه و می ره تو وب مورد نظر.
    خیلی دوست داشتم که این جوری نبود. حالا اگه می شه راهنماییم کنین تا بتونم این مشکل رو برطرف کنم.

    پاسخحذف
  4. خیلی عالیه
    میشه آموزش ساختنش رو در سایت قرار بدین؟

    پاسخحذف