۱۳۸۷/۴/۲۱

بازیهای ورزشی زرتشتیان

بازیهای جام‌جانباختگان بازیهایی است که توسط کانون دانشجویان زرتشتی هر ساله و در پایان مردادماه (تقریبا) به مناسبت بزرگداشت جان باختگان راه وطن در جنگ هشت ساله برگزار می‌شود. مسابقاتی که هر ساله بهتر و بهتر شده و آن‌جوری که من دیدم همیشه در راه ترقی گام برداشته.
البته زرتشتیان نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا هستند و خیلی‌هاشان برای شرکت در مسابقات تصمیم به بازگشت به ایران را نمی‌گیرند و برای همین مسابقاتی را برگزار می‌کنند که نام بازیهای ورزشی زرتشتیان را روی آن گذاشتندُ این مسابقات در راستای چیز خاصی و در بزرگداشت چیز خاصی هم برگزار نمی‌شود و تنها هدف آن ورزش هست. بازیهایی که دوسالانه برگزار می‌شود و امسال ۱۱امین دوره‌ی بازیها برگزار شد.
بازیهایی که در رده‌ی بازیهای جام جان‌باختگان نیست. یکی از مهمترین مشکلات موجود اینه که هر ۲ سال در یک شهر برگزار می‌شود و برای همین تجربیات برگزارکنندگانشان انتقال پیدا نمی‌کند و بنا به مشکلات مالی موجود قانونها طبق خواست برگزارکنندگان عوض می‌شود (مثلا در والیبال مسابقات تورنومنتی یک گیمی و ۲۵ امتیازه - مسابقات حذفی ۳ گیمی و ۱۵ امتیازی و مسابقات نهایی به صورت کامل برگزار می‌شود ) و یا امکانات کافی موجود با تکنولوژی‌های ناکارآمد جایگزین می‌شوند (مثلا برای شنا به جای کورنومتر از موبایل استفاده می‌شود) و یا داوران را از خود بازیکنان انتخاب می‌کنند و حتی بعضی وقتها داوران خود بازیکنان هستند . از طرفی مشکل دیگرش هم این هست که تمام بازیها را در خود ندارد - فوتبالی را نمی‌بینید که بازی شود - بدمینتونی هم نیست که تشویق کنید - تنیس هم که برگزار می‌شود همه‌ی برنامه‌هایش از ساعت ۱ ظهر تا ۳ ظهر آن هم در فضای باز اجرا می‌شود. شطرنجی هم نیست که در حسرت تشویق کردنش باشیم .
مسابقات ورزشی زرتشتیان را می‌توانید از سایت زد اتلتیکتز دنبال کنید و عکسهایش را هم در سایت اشیهن ببینید - البته سایتشان تعطیل هست (ارجاع به سایت اشیهن است و نه زداتلتیکز، توضیح در راستای این کامنت) و کلا همه کارها دستی انجام می‌شود و بعضی از لینکها هنوز به بازیهای ۱۰ام لینک دارد.



می‌توانید منتظر بازیهای جام جان‌باختگان در ایران هم باشید که در آخر امردادماه برگزار می‌شود - آن چیزی که از وبسایتشان برمی‌آید و هر ساله شاهدش بودیم مطمینا بازیهای بهتر و با کیفیت بیشتری را شاهد خواهیم بود

امیدواریم بشود که بازیهای ورزشی زرتشتیان روزی در رده‌ی جام جان‌باختگان برگزار شود و هر ساله کیفیت بازیهایش هم بیشتر بشود.

ویدیوی بازیهای امسال
مراسم روشن کردن مشعل
مراسم افتتاحیه

مراسم ورود تیمهای شرکت کننده

۸ نظر:

  1. روز شما بخیر. می خواستم اخباری را که روی اخبار سایتتان در مورد بازیهای ورزشی گذاشته اید را تصحیح کنم.
    مسابقات ورزشی زرتشتیان در آمریکای شمالی در دو بخش اجرا میشود سالهای زوج المپیک و سالهای فرد فوتبال. المپیک شامل والیبال، بسکتبال، شنا، تنیس روی میز، دومیدانی میباشد که هر ساله بنا به قدرت برنامه ریزی و اجرا بازیهای دیگری به آن اضافه میشود. مثل امسال که تنیس هم اضافه شد. آلمپینو فوتبال همیشه تحت ونظر کمیته ورزشی زرتشتیان (زی.اس.سی) برگزار میشود و این گروه تجربه مسابقات را با خود حفظ کرده و هر سال تلاش میکند تا کیفیت برنامه ها را بالا ببرد. منتها به علت اینکه جمعیت زرتشتیان در قاره آمریکا پرآکنده میباشد این کمیته تصمیم گرفته است که هر چند دوره را در ایالات یا شهرهای مختلف با همکاری اهالی آن شهر برگزار کند تا هم گروه بیشتری شانس شرکت پیدا کنند، هم گروه بیشتری شانس برگزاری پیدا کنند و هم شرکت کنندگان از شهرهای بیشتری دیدن کنند تا از سفر خود نهایت استفاده را ببرند.
    تفاوتهای بسیاری بین اجرای برنامه های ورزشی در آمریکا یا کانادا نسبت به ایران وجود دارد. هزینه کرایه جا، هزینه و محدودیتهایی که شرکتهای بیمه و پلیس اعمال میکنند، مسافتهای طولانی و فرصتهای محدود که برگزارکنندگان را تحت فشار میگزارد. از طرفی هم مسابقات به ناچاردرزمان فشردهای برگزار میشود (به خاطر فرصت محدود شرکت کنندگان) ولی شرکت کنندگان ممکن است در فعالیتهای مختلفی شرکت کنند پس برنامه ها نمی توانندخیلی بصورت همزمان برگزار شوندو این امر حتی تعداد برنامه ها را محدود تر میکند زیرا وقت محدودتر میشود.
    در خصوص داوری مسابقات داورهای حرفه ای غیر ایرانی برای مسابقات استخدام شده بودند. دلیل غیر ایرانی بودن این بود که جای هیچ گله ای در به نفع گیری گروه خاصی نباشد. فکر کنم حداقل در والیبال و بسکتبال صورت این داوران بین المللی در عکسها مشخص باشد. تنها مسابقه ای که داور از بین شرکت کنندگان انتخاب شد شنا میباشد که برای نگه داشتن تایمر هر یک شرکت کننده احتیاج به یک نفر میبوده و برگزارکنندگان لزومی در پرداخت هزینه برای داور بین المللی حرفه ای نمی دیدند. در مسابقات شنا تا جایی که من می دانم و دیدم از تایمر حرفه ای مخصوص مسابقات شنا استفاده شد. در مسابقات فاینالی والیبال خط نگه دارها دو نفراز بین بازیگران باسابقه والیبال بودند که توسط دو داور بین المللی حرفه ای انتخاب شدند ولی هر دو داور حرفه ای هر دو مسابه فینال را داوری میکردند.
    توضیح دیگری که لازم است در مورد سایت بدهم این است که سایت زی.اس.سی دستی نیست با کد دات نت و با دیتابیس ماکروسافت کار میکند. سایت اشهن یک سایت شخصی میباشد توسط آقای فریدون د... مثل سایت خود شما و مثل سات خود شما که گزارش تصویری هم دارد سایت اشهن هم گزارش تصویری دارد. البته لازم میدارم که بگویم که زی اس سی، همیشه از سایت اشهن بواسطه گزارشهای تصویری بسیار خوب و کاملشان سپاسگزار بوده و می باشد. این سایت همت والایی در جمع کردن گزارش تصویری از وقایع زرتشتیان در حد توان انجام میدهد.لازم است که ذکر کنم که خود سایت زی اس سی وظیفه اطلاع رسانی، ثبت نام، تبلیغات، آدرس دهی و.. را پیش از مسابقات داشت. در زمان مسابقات سعی بر آن بود که اطلاعات به سرعت به روز شود ولی متاسفانه دو روز اول با مشکلات تکنیکی برخورد و کمی تاخیر پیدا کرد. عکسها و کلیپهای بسیاری هم در زمان مسابقات روی سایت رفت. بعد از مسابقات هنوز عکسهای بسیار و آپدیتهای بسیاری برای خود نتایج مانده که بزودی به روز خواهد شد.
    در پایان لازم است بگویم که من 100% با شما موافقم که زی اس سی بسیاو و بسیار جای پیشرفت دارد پس همیشه به نظریات و پیشنهادات دیگران خوشامد میگوید ولی از آن مهمتر به همکاری در برگزاری برنامه ها هم احتیاج دارد. همانطور که جام جانباختگان حاصل تلاش حداقل 75 دانشجو میباشد در حالیکه با کمک بسیار برگزارکنندگان محلی امسال تیم برگزاری مسابقات زی اس سی فقط نزدیک 30 نفر میبود. پس سالهای دیگر با همیاری بیشتر این مسابقات را حتی بهتر برگزار خواهیم کرد.
    با سپاس
    رامین شهریاری
    عضو کمیته مسابقات زی اس سی

    پاسخحذف
  2. @ رامین شهریاری:

    رامین جان ممنون بابت نظری که گذاشتی و خیلی چیزها را روشن کردی، من با اجازه ات اسم چند نفر را که آورده بودی (به جز اسم خودت را) ... کردم شاید نخواهند مشخص شوند که چه کسانی هستند

    در رابطه با سایت باید بگویم که هر چه قدر هم که سایت بر روی سرور خوبی باشد و پشتیبانی خوبی داشته باشد (دات نت و ...) تا یک سی ام اس خوب نداشته باشد چیز جالبی از آب در نمیآید، مثلا یک ایراد بزرگ سایت اینه که فریم فریم هست هنوز
    یا این که مثلا عکسی که بیشترین بیننده را داشته به راحتی قابل تشخیص نیست، در صورتی که چنین چیزهایی خیلی ساده استش

    مشکلی که زی اس سی دارد اینه که آدم جوان تویش کم دارد، مثلا کسی نبود که تو فیس بوک گروهی درست کند که این مسابقات را تبلیغ کند، یا وقتی که عکسها آپلود بشود لینکش را برای بقیه بفرستد، یا این که یک خبرنامه داشته باشد سایت، حالا آر اس اس که بماند، چیزی که اگر سایتی الان نداشته باشد دیگر کسی نگاهش هم نمی کند (البته با کمی غلو :-D)

    اینها را هم که گفتی درست، که محدودیتهایی هست، ولی با این محدودیتها خیلی خوب کارها انجام شد به نظر من، مثلا برگزاری افتتاحیه در عصر یک روز نه پول اضافی می خواست نه هزینه ای ولی برخلاف همه جای دنیا افتتاحیه صبح زود آن هم ساعت 7.30 برگزار شد.

    در باره داوری هم کاش این دوستان با تجربه از اول می آمدند من خودم تنیس روی میز را شاهد بودم که پس از دعوایی نیم ساعته آخر تصمیم به اختصاص داوری از تماشاچیان دادند، کاری که اگر از اول انجام شده بود نه کدورت خاطری می شد و هم این که مسابقات با شور و زیبایی بهتری دنبال می شد

    یا مثلا برگزاری تنیس بین ساعت 1.30 تا 3 کاری خلاف عقل بود، تنیس را معمولا صبح زود برگزار می کنند که هوا ملایم تر باشد، حالا اگر قرار است یکی به خاطر شرکت در تنیس و والیبال تیمش حذف بشود مشکل خودشه، بقیه چه گناهی دارند که چنین آفتابی را باید تحمل کنند

    البته اینها همه به خاطر اینه که اصلا شفاف سازی در کار نیست، مثلا اگر اعلام می شد در سایت خرج بازیها چه قدر بوده، چند نفر شرکت کرده بودند، خرج داورها چه قدر بوده، خرج زمین، ... اینها همه چی به چی بوده آن موقع من نوعی بیشتر روشن می شدم که با چه مشکلاتی روبرو هستیم،

    به امید مسابقاتی پر شور و هیجان تر هر ساله

    پاسخحذف
  3. رامین شهریاری۲۴ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۰:۴۱

    مرسی شیدا جان
    حتما زی اس سی سعی خواهد کرد که کامنتهای سازنده تو را در نظر بگیرد بخصوص در مورد وب سایت و شفاف سازی

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز سلام! شما مشخصات خود را ارسال کرده بودید اما ناقص
    1- همه ی صفحات وبلاگ شما را برای یافتن مشخصات تان جستجو کردم، مشخصاتی که در وبلاگتان و فرندفید موجود بود، استخراج کردم. اما بسیاری از مشخصاتی که برای شمارشگرِ وبلاگستان ضروری است نیافتم.
    2- وب 3 برای تکمیل و توسعه ی «شمارشگرهای وبلاگستان» نیاز به مشخصات شما دارد، لطفا به این صفحه بروید و مشخصات خود را ارسال کنید. تا جایی که امکان دارد مشخصات اینترنتی (الف) را بصورت کامل ثبت و ارسال کنید. بویژه جیمیل، یاهو و شماره ی سایت هو * در این مرحله بسیار مهم هستند. اگر سایتمتر * را هم قرار دهید که بسیار لطف میکنید.
    3- چنانچه مایل نیسیتید نمایشگرِ سایت هو یا سایتمتر را در وبلاگتان قرار دهید میتوانید کدهای مربوط به نمایشِ آیکن را حذف کرده و بقیه ی کدها را در وبلاگتان قرار دهید یا از آیکنِ کوچکِ آنها استفاده کنید یا سایز آنرا آنقدر کوچک کنید که قابل رویت نباشد. این گونه آمارها را خواهیم داشت، اما نمایشگرِ سایتِ هو در وبلاگتان به نمایش در نخواهد آمد.
    4- لطفا web3beta@gmail.com و yourimstatus@gmail.com را در جی تالک خود اد کنید. (بسیار مهم)
    5- ارسال مشخصات تنها چند دقیقه از وقت شما را میگیرد. بی صبرانه منتظر دریافت مشخصات شما هستم. تشکر از لطف و همکاری شما

    پاسخحذف
  5. @ وب 3:

    وب 3 جان، همه چیز که درست اضافه شده در شمارنده، من که نگرفتم چی را باید اضافه کنم، از زحمتاتان متشکر

    پاسخحذف
  6. امید وارم قبل از هر چیز دین زرتشتیان ایران گیر بشه
    + جدا با موبایل زمان میگیرن ؟ داور هم از بازیکناست ؟
    شاید زرتشتیان به هم اعتمادی دارند که ما نداریم .

    پاسخحذف
  7. افتخار عضویت به سایت «به‌روزترین» میدید؟

    پاسخحذف
  8. سلام
    ازدیدن وبلاگتون واقعا لذت بردم. بسیار متنوع وپرباره.
    خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنید و اظهار نظر بفرمائید. ...........موفق باشید و پاینده........

    پاسخحذف