۱۳۸۶/۸/۲۷

استفاده‌ی دوباره از جی میل

بعد از مدتها جنگولک بازی و استفاده از انواع و اقسام روشها برای بهینه‌تر کردن خواندن و نوشتن نامه‌های الکترونیکی بنده هم مثل خیلی‌های دیگر رو به استفاده از محیط نامه‌ی الکترونیکی جی‌میل آوردم، البته تحت دامنه‌ی خودم.
تا کنون از برنامه‌های زیادی استفاده کردم برای خواندن و پاسخ دادن به ایمیلهایم و مهمترین دلیلی هم که داشت این بود که در ایران اینترنت دقیقه‌ای حساب می‌شد و با این کار می‌توانستی تمام ایمیلهایت را داونلود کنی و سر فرصت بخوانی و سر فرصت جواب بدهی در صورتی که حتی به اینترنت هم متصل نباشی ولی این‌جا مشکل اینترنت این‌جوری زیاد نیست، معمولا هر جا که بروی یک اینترنتی پیدا می‌کنی که ازش استفاده کنی ولی خوب فکر آن موقعش را هم که اینترنت نباشه کردم و هنوز کامل کامل هم خودم را به استفاده از جی‌میل عادت نمی‌دهم.
استفاده از جی‌میل مزیت بسیار خوب دیگری که داره اینه که به سرعت برایتان جستجو می‌کنه، البته تاندربرد هم این کار را می‌توانه بکنه ولی به کندی انجام می‌دهد این کار را و به نظر من اصلا ایمیلها را ایندکس نمی‌کنه و برای همین هم هست که خیلی کند نتایج جستجو را بهتان نمایش می‌دهد.
خوبی دیگر جیمیل هم اینه که می‌توانید از چند تا آدرس ازش ایمیل بفرستید، البته در آخر کار فرستنده را خودش معرفی می‌کنه ولی اگر برای شما تنها لازم باشد که از یک اکانت خاص نامه‌ی شما فرستاده شود و گیرنده زیاد اطلاعات تخصصی نداشته باشد وسیله‌ی بسیار کارآمدی است، با استفاده از این وسیله چند تا از اکانتهای خودتان را به یک اکانت منتقل می‌کنید و تنها با همان اکانت هم همه‌ی ایمیلهایتان را چک می‌کنید هم این که جوابشان را می‌دهید.
ولی در کنار این همه ویژگی‌های جیمیل چند تا چیز هست که فقط تاندربرد می‌تواند انجامشان بدهد، مثل چک کردن اکانتهای یاهویتان به وسیله استفاده از Ypops به صورت اکانت مجازیتان، البته درست است که می‌گویید دیگر کی از یاهو برای ایمیل استفاده می‌کند و ولش کن فقط بچسب به جیمیل ولی بنده برای آن دوستی که هنوز آدرس یاهوی من را دارد و به آن ایمیل می‌زند این‌قدر احترام قایل هستم که اکانتم را چک کنم و جوابش را هم بدهم، البته راههای دیگری هم هست ولی بنده دوست ندارم از ایمیلی به ایمیل دیگری نقل مکان کنم و فکر می‌کنم هر کدامشان هم امتیازهای خاص خودشان را دارند.
اگر شما هم از جیمیل استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن وقتهایی که دسترسی به اینترنت ندارید هم بتوانید ازش استفاده کنید، کافی‌ است تاندربرد خود را تنظیم کنید و هفته‌ای یک بار (یا با بازه زمانی بیشتر) تمام گفت و گوهای خود را از طریق pop3 آن داونلود کنید، این گونه هر جا که باشید با اینترنت به ایمیل خود دسترسی دارید و هر موقع هم که دسترسی نداشته باشید تقریبا آخرین ایملهای خود را در دسترس دارید،‌این کار را برای بک‌آپ هم حتما بکنید، نمی‌دانم یادتان می‌آید که جیمیل طی مشکلی که برای یک سری از کاربرانش پیش آمده بود تعداد انبوهی از ایمیلهای کاربرانش نابود شده بودند، به هر حال ممکن است برای این غول دنیای اینترنت هم روزی مشکلی پیش بیاید و شاید هم کاربران ایرانی‌اش را مجبور به منع استفاده از سرویسش کند، برای همین کاری بسیار عاقلانه خواهد بود اگر همیشه از ایمیلهای خودتان یک بک‌آپ داشته باشید.
جیمیل استفاده از IMAPاش را هم مجانی کرده و خوبی‌اش اینه که بر خلاف pop3 نامه‌های الکترونیکی‌اتان را داونلود نمی‌کند و هر بار دسترسی مستقیما اطلاعات شما را از اکانت شما گرفته و تغییرات ایجاد شده توسط شما را هم روی اکانتتان اعمال می‌کند.
تازگی‌ها هم که حجمش را کرده 5 گیگابایت و دیگر یعنی خیلی بعیده که بتوانید به این راحتی‌ها پرش کنید.

البته هر جا که از تاندربرد نام بردم به راحتی می‌توانید از بقیه‌ی برنامه‌ها هم مانند آوت لوک استفاده کنید ولی چون تاندربرد از موزیلا است و کد باز هم هست، توصیه می‌کنم از این یکی استفاده کنید.

۵ نظر:

  1. سلام
    سايتتون جالب بود
    استفاده بردم
    براتون آرزوي موفقيت دارم

    پاسخحذف
  2. ما که دیگه به این جی‌میل عادت کردیم و یاهومون رو تقریباً فراموش!
    اگرچه هنوز به خاطر ایمیل گروههای یاهو گاهگداری سری بهش می‌زنم...
    ولی یک چیزی که راجع به یاهومیل وجود داره (و شاید فقط یاهومیل من اینطوریه!) اینه که تعداد اسپم‌هایی که توی اینباکسم میاد، نسبت به قبل شدیداً زیاد شده...
    ... شاید هم توی لیست اسپمرها افتادم!
    ):

    پاسخحذف
  3. if you go to the first page of Gmail before login you see that there is a counter that shows the size of Gmail and it is increasing with every second

    I use yahoo and I respect it because I Have my yahoo Email for 7 years

    پاسخحذف
  4. of ah والله جی میل شیدا جان از همشون باهوشترو زرنگتره من خیلی باهاش حال میکنم در تحریه‌های که دارم و اینا . هیچکودوموشن به پای جی میل نمیرسنو خیلی باهاله فقط سرعتش پایینه نمیدونی باید چیکار کرد
    خلاصه هم خودت هو مطلب باحال بود. سرزنده و شاد باشی

    پاسخحذف
  5. تنها راهی که به نظرم می رسه اینه که آرشیو کنید ایمیلهایتان را

    جیمیل ایمیلهایی را که آرشیو شده باشه به صورت پیش فرض و از ابتدا بارگذاری نمی کنه

    مرسی بابت آرزوت، تو هم همین طور

    پاسخحذف