حتما شما هم خبرهای فیلم ۳۰۰ را شنیدهاید و به فکر افتادهاید که چه بکنید ؟ من هم چند روزی درگیرش بودم ولی اتفاقی که افتاد خیالم را راحت کرد. اینجا تو کانال History Channel به مناسبت یکی از اعیاد یهودیان زندگینامهی کوروش و ایران باستان را به نمایش گذاشت، از کوروش به عنوان کسی نام برد که اولین کسی بوده که در دنیا بعد از فتح شهرها (بابل به خصوص) مردمان آن را به بیگاری نکشیده و حتی خدایان آنها را هم مورد احترام قرار داده و پرستش کرده و البته کوروش کاری که برای یهودیان کرده و تا تا تاریخ تاریخه از یادها نمیره در جنگی آنها را آزاد کرده و باعث شده که قوم یهود ادامه حیات بدهد، برای همین هم به افتخار این جنگ و خاطرهی آن یک روز در اسراییل تعطیل است و جشن برپا میشود، خودتان اینها از من بهتر میدانید و نمیخواهم با دوباره گوییاشان خستهاتان کنم فقط قصدم یادآوری بود.
حالا اگر فکر میکنید که برای مقابله با فیلم ۳۰۰ چه کار میتوانید بکنید فکر کنم ایدهی خوبی دستتان آمده، اگر امثال کوروش در تاریخ ایران نبودند که حرفی برای گفتن نداشتیم، پس نمیخواهد برای این فیلم بمب گوگلی بترکانید سعی کنید کاری کنیم که اگر لااقل به اندازهی کارهای نیاکان ما ارزش تاریخی پیدا نکند با دیدن آنها برای دیگران خاطرهی بزرگ مردان ایران برای همه جهانیان زنده شود و دیگر اگر کسی هم چنین فیلمی ساخت باورش نشود که ایرانیان این گونه بودهاند.
البته تلاش دوستان برای ترکاندن بمب گوگلی بسیار قابل تقدیر است ولی این را هم بدانید که کسانی که معمولا میخواهند اطلاعاتی دربارهی فیلمی کسب کنند به IMDB یا یاهو مراجعه میکنند و نه گوگل، از طرفی به تنهایی اگر واژهی ۳۰۰ را در گوگل جستجو کنید، نام این فیلم را از میان ۸۷۱ میلیون سایت در رتبه اول میآورد در صورتی که برای بمب گوگلی عبارت ۳۰۰ the movie انتخاب شده است، بعضی وقتها بمب اثر ندارد و نمیشود کاری کرد این هم از همان موارد است پس زیاد به خودتان زحمت ندهید.
مساله خلیج فارس فرق میکرد چون خلیج عربی تعداد واژههای در گوگل بسیار کمتر بود ( به یک میلیون هم نمیرسد هماکنون چه برسد به آن موقع) و شد که یک کاری کرد و از طرفی هم همهی ایرانیان دست به دست هم داده بودند.
در همه دیر مغان نیست چو من شیدایی - خرقه جایی گرو باده و دفتر جایی
شیدا
فیلم ۳۰۰ بهانهای برای ترکاندن خودمان نه گوگل
March 8, 2007 at 11:50 am
Google Ads
Adpinion Ads
۵۴





سلام
نمی دان چیزی درباره پوریم می دانید یا نه . یهودی ها یک جشن دیگری هم دارند که تقریبا معدل ۱۳ فروردین هستش (روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ماه ادار)
(بسته به اینکه سال ۱۲ ماه باشه یا ۱۳ ماه - سال عبری ) بعد در تورات آمده که در این تاریخ یکی از پادشاهان ایران (خشایارشاه در روز سومین سالگرد تاجگذاریش) به تحریک همسر یهودیش ۷۰ هزار ایرانی را به جرم مخالفت یا یهود قتل عام کرد و در کنار ان مراسمی که شما می گوئی به این دلیل هم از نیکان ما بسیار خوشنود هستند !!!!( این واقعه در تورات سفر استر ذکر شده )
جالبه اخیرا همین یهودی ها در سالروز این واقعه از حامیان یهود خواستن تا این پتنشن را امضا کنند “ما با هم میتوانیم جلوی هامان ایران جدید را گرفته و صلح را به خاورمیانه برگردانیم.” منظور از هامان وزیر خشایارشاهه هستش که او هم در میان ۷۰ هزار نفر کشته شده . و مخالف یهود شمرده می شده از طرف این قوم البته .
http://www.hillel.org/grogger/taf این را ببینید .
البته منظور این نیست که بخواهیم تخریب چهره های گذشته و خادمین این ملک را بکنم . نه . من در حدی نیستم . اما باید توجه داشته باشیم که روابط میان ما و یهودیان خیلی پیچیده تر از این حرف هاست که تصور می شود .
به نظر من یک فیلم به نام ۴۰۰ در مورد کوروش و حقیقت پادشاهان ایرانی بسازیم
سلام
به جستجوی پارسوماش آمده بودم که منشورش را در پستی از شما دیدم
و بسیار بر خود بالیدم از قلم زیبا و دلنشین شما ،
من یک پارسوماشی ام شاید بازمانده ای از آن دوران پر شکوه و جاوید را بتوانیم در این عرصه مجازی گر هم آوریم
منتظر قدم سبزتان هستم .
ارادتمند
م.ایزدستا
[...] وبلاگ های دیگر: یونانیهای خوشتیپ، ایرانیهای وحشی! فیلم ۳۰۰ بهانهای برای ترکاندن خودمان نه گوگل! سیصد! با سیصد چه کار کنیم؟ بمب گوگلی چیست؟ همه چیز [...]
[...] وبلاگ های دیگر: یونانیهای خوشتیپ، ایرانیهای وحشی! فیلم ۳۰۰ بهانهای برای ترکاندن خودمان نه گوگل! سیصد! با سیصد چه کار کنیم؟ بمب گوگلی چیست؟ همه چیز [...]
سلام . منتظر بودم ادامه صحبت را شما ادامه بدهید . یا لااقل بگید موافقید با صحبت من یا نه !!!
http://news.gooya.eu/politics/archives/2007/03/057956.php
http://legofish.com/persiblog/004571.html
My suggestion is to go to http://www.imdb.com and give negative rank to this movie as what I did http://imdb.com/title/tt0416449/
فکر می کنم دیگر دوره افتخار به گذشته امان تمام شده باشد،
واقع بین باشیم گذشته ما بیشتر بعث شرمندگی ماست تا افتخار
علی جان
طول کشید جواب دادنت ببخشید
“روابط میان ما و یهودیان خیلی پیچیده تر از این حرف هاست که تصور می شود” اولا باید این ما تعریف شود و بهتر است که روابط وقتی صحبت ازش میکنیم روابط بین کشورها باشد، من خودم اگر جای یک یهودی بودم و این را میخواندم فکر میکردم که این “ما” که گفتی به یهودیها کلا مشکل دارند درصورتی که به نظرم منظورت همهی یهودیان نبوده و به خصوص آنهایی که در ایران زندگی میکنند
دربارهی پوریم هم نمیدانم ولی بعید میدانم که انسانهایی پیدا بشوند که پس از کشتن انسانها آن را بعد از قرنها جشن بگیرند، من فکر میکنم این ایدهای که گفتی یکی از برداشتها برای مراسم آن روز است ولی بدون تحقیق نمیتوانم دربارهاش اظهار نظر کنم
رضا جان
من هم باهات موافقم و همین کار را کردم راستی اگر کسی را بشناسید که در ویکیپدیا عضو قدیمی باشه و بتوانه یک لینک از بمب گوگلی تو http://en.wikipedia.org/wiki/300_%28film%29#_note-49 بذاره خیلی عالی میشه
محمد جان
از تو هم ممنون که به وب سایتم آمدی، البته این قلم من نیست و تقصیر من هم نیست اگر نویسندهاش ننوشته شده در پایین متن، ترانه ی علی صالحی است ولی به دلیل تغییر سیستم مدیریت محتوا یک کمی به هم خورد و نام نویسندهها حذف شد، سعی میکنم این را درست کنم.
رضا باقری جان (این جوری گفتم unique بشه )
من هم باهات موافقم و امیدوارم که ایرانیان از خواب برخیزند و همان آریاییهایی بشوند که بودند
سلام . از اینکه پاسخ دادید ممنونم .
منظور از روابطمان ، روابط غیر یهودیان و یهودیان است . ببینید . آنچه من امروز در دنیا می بینم این است که تعداد معدودی هستند که یهودی اند و البته از صهیونیسم ابراز تنفر می کنند و عملا با آن به مخالفت می پردازند . حتی هموطنان یهودی ما هم در جشن هایشان عملا پرچم اسرائیل را حمل می کنند ( اسرائیل نمود حقیقی صهیونسم است . شکی که نداریم ؟ ) منتها شاید بهتر باشد به خاطر برخی ملاحظات روابط را میان ضد صهیونسم و صهیونیسم تعریف کنیم . ( صهیونیسم به عنوان یک تفکر که ریشه در اعتقادات قومی بنی اسرائیل داشته و دارد )
همین جا لازم است بگویم تعبیری که از یهود می کنم ، منظورم بیشتر بنی اسرائیل است . چون اگر کسی حقیقتا یهودی بود می بایست به عیسی (ع) که در تورات به او بشارت داده شده بود ایمان میآورد و در نتیجه دیگر یهودی نبود !!!! پس معتقدم کسانی که امروز یهودی هستند نتیجه تکبر و نژاد پرستی دیرینه ایست که در بنی اسرائیل بود و جتر تعالیم رهائی بهخشی که موسی (ع) برایشان آورد نتوانست آن خرافات را از بین ببرد . و اگر نه من اعتقاد قلبی دارم ، اعتقاد و ایمان به پیامبران پیشین نیز جزئی از ایمان امروزی ماست . پس مشکلی با موسی (ع) نداریم .
درباره پوریم : در اون لینکی که گذاشتم کمی توضیح داده بود در متن درون جعبه متن ! لازمه تذکر بدهم که این ماجرا در متن تورات آمده ( سفر استر ) و دلیل اینکه می گویید ” بعید میدانم که انسانهایی پیدا بشوند که پس از کشتن انسانها آن را بعد از قرنها جشن بگیرند” به این دلیل است که شاید کامل به عقاید بنی اسرائیل ( البته بخشی از غیر بنی اسرائیل یهودی هم چنین عقایدی دارند ) واقف نیستید . در این قوم نوعی حس نژاد پرستی منفی وجود دارد . به این معنی که غیر از یهود را در درجه انسانیت نمی دانند . ( این به صراحت در مانیفست هایشان آمده ) با غیر یهودی (بنی اسرائیلی ) ازدواج نمی کنند ( کسی هم که مثلا الان یهودی شود را قبول ندارند باید نسل اندر نسل برسد به قوم بنی اسرائیل یا سابقه بسیار قدیمی در یهودیت داشته باشد ) (البته اخیرا کمی مسئله تقلیل یافته ) با این حساب اصولا از کشته شدن غیر یهود ناراحت نمی شوند ؛ اگه طرف مخالف یهود هم باشد که دیگر آرزوی قلبیشان است .منتهی یهودیان مخالف صهیونیسم معتقد هستن باید منتظر مصلح ماند تا او قوم یهود را به پیروزی برساند و فعلا مدارا می کنند اما صهیونیست ها عقیده فعال دارند ! و این نژاد پرستی این ها از زمان حضرت موسی یا حتی پیش از آن نیز بوده است . (مراجعه کنید به نحوه رفتار ایشان با مسیح و تکفیر او ) . تاکید می کنم من با تعالیم حقیقی یهودیت مشکل ندارم . بحث بر سر پیروان نا خلف این آئین است .
البته با توجه به اینکه به نظرم می رسد نویسنده های این وبلاگ تعلق خاطر عمیقی به اسلام ندارند ( این را در این مدتی که وبلاگ را می خوانم متوجه شده ام . اگر این طور نیست پیشاپیش عذر می خواهم ) سعی کردم به تقابل میان مسلمین و یهودیان نپردازم و فقط رابطه یهودیان را با غیر ( در کل ) بررسی کنم . اگر علاقه مند باشید می توانیم در باره ریشه اختلافات ما و یهودیان و دلیل نفرت ! بیش از اندازه یهودیان متعصب از مسلمانان ( و به خصوص کسانی که نسبتشان به پیامبر اسلام (ص) می رسد ) صحبت کنیم . (برای این وارد این بخش صحبت نشدم تا بر روی علایق و اعتقادات مشترکمان صحبت کنیم )
باز هم از پاسختان متشکرم .
به امید آسمان آبی فردا …
من یک فکر دیگری دارم:
لینکهای زیر ممکنه نظر خیلی از خارجیها را عوض کنه.(البته یکیش از سایت بالاترینه!)
http://balatarin.com/permlink/2007/3/11/1029360
http://digg.com/world_news/PICTURES_The_Iran_America_Doesn_t_See
با تشکر.
اگر محتوای سایت بمب گذاری شده مثبت باشه و در جهت معرفی واقعیتها باشه به نظر من طرح موفقی از آب در میاد و میتونه سبک جدیدی از اعتراضات اینترنتی رو مطرح کنه. اینم مطلب من درباره این فیلم:
http://multimeter.blogspot.com/2007/03/blog-post_09.html
شاید بخاطر این چیزی ننوشتم که قلم شما خیلی زیبا و کامل مطلب را بیان داشت …
شاید چیز اضافه تری ندارم بگم!!! … شاید این مشکل توی دنیای مشکلات ما به چشم نیاد …
من که همین حوالی خودمو نگاه می کنم خیلیها اصلاً این موضوعو نمی دونن!!! … یا اگه هم بخوای بگی چه خبره نمی خوان بدونن چه خبره!!!!!!! …
راستی این وبسایت زیبا متعلق به شماست و در مورد ریجکت کردن کامنتها این حق شماست.
موفق باشید.
من کامنت گذاشتم!!! … چی شدش؟؟؟
سلام . یه چیزی در این مورد نوشتم و همینطور یه بازی برای شب عید . اینجا رو اتفاقی پیدا کردم .
++++Moraan4iran@yahoo.com +++++
ببخشید که عنوان رو بد نوشتم ولی این حرفیه که به ما ها می زنند
من ..(؟) .. با نام مستعار Moraan هستم و عاشق ایران زمین و تاریخ و تمدن ایران هستم . از شما تقاضا دارم که این مقاله را تا انتها بخوانید
برگرفته شده از Moraan :
فیلم سینمایی “۳۰۰″ ، پس از نمایش در جشنواره فیلم برلین ، به اکران عمومی در آمد و این اکران ، آن هم در مقطع زمانی کنونی ، بسیار پر معناست .
“۳۰۰″ ، تلاشی نوین برای بدبین نمودن افکار عمومی جهان نسبت به مردم ایران و تاریخ و تمدن ایرانی است که همزمان با تشدید تهدیدات امریکا علیه ایران ، با تبلیغات بسیار فراوان بر پرده سینماها می رود و پیش بینی می شود به یکی از فیلم های پرفروش تبدیل شود .
در این فیلم ، که “یاهو” داستان آن را “سرآغازی برای دمکراسی” نامیده است ، ایرانیان ، مردمانی هیولا صفت ، فاقد فرهنگ و شعور و انسانیت قلمداد می شوند که جز حمله به سرزمین های دیگر، تهدید صلح و کشتن انسان ها ، چیز دیگری نمی دانند و البته در مقابل این قوم ” شرور” چاره ای جز جنگ و نابودی آنها نیست تا بلکه جهانیان از دست این ” محور شرارت” رهایی یابند .
فیلم ۳۰۰ ، به داستان جنگ ایران و یونان در “ترموپیل” -گردنه ای در یونان، بین کوه اویته و خلیج مالیک- بر مبنای روایت «هرودوت» درکتاب “جنگ پارسیها” می پردازد .
در این اثر سینمایی ، “لئونیداس” پادشاه اسپارت، فقط یک ارتش کوچک ۳۰۰ نفری دارد که در مقابل سپاه عظیم ” خشایارشا” -پادشاه ایرانی - که تا پشت دروازه های شهر آمده اند ، ایستادگی می کنند و سرانجام گوژپشتی دروازههای شهر را به روی ایرانیان وحشی باز میکند .
به روایت غربی ها، آن ۳۰۰ نفر سه روز در برابر سپاه۱۲۰ هزار نفری ایران مقاومت کردند و در همین سه روز یونانیان علیه ایرانیان متحد شدند و بدین ترتیب زمینه برای شکست لشکر ایران و برپایی دمکراسی فراهم شد .
در فیلم توهین آمیز و به شدت ضدایرانی ۳۰۰ ، که به کارگردانی “زاک سنایدر” ساخته شده است ، جرارد باتلر، لنا هیدی، وینسنت ریگان، مایکل فسنبدر ،دومنیک وست و … بازی میکنند.
در فیلم ۳۰۰، ایران ، نمادی از دیکتاتوری و بی خردی و توحش است و یونان( غرب) سمبل دموکراسی و مبازره با آدم کشی و تجاوز .
به عبارت دیگر ، ۳۰۰، فیلمی است هدفمند که در آن تقابل تاریخی هیولا و فرشته ( شر و خیر ) ، به نمایش در می آید و در این میان ، نقش هیولا متوجه ایرانیان است . این درحالی است که به روایت تاریخ ، در آن مقطع زمانی ، ایرانیان به آزادی های فردی و حقوق اقلیلت ها و زنان و … رسمیت داده بودند ولی در یونان و کل اروپا ، برده داری و بدوی گرایی ، مشخصه ای بارز به شمار می رفت .
زنان ایرانی در این فیلم “همه جایی” و مردانشان با قیافه هایی که تروریست های امروزی( از نگاه شهروند غربی) را تداعی می کند ، به نمایش در آمده اند .
این فیلم در تحریف واقعیت ها به حدی بی پروا و ناشیانه عمل کرده است که در صحنه ای از آن برای خشایارشا “قلیان” چاق می کنند در حالی که در آن زمان چیزی به نام قلیان در دنیا وجود نداشته است . با این حال از آنجا که در میان مردم امروز ایران ، قلیان رواج دارد ، سازنده فیلم از ان استفاده کرده است!
با توجه به تبلیغات گسترده ای که بر روی این فیلم شده و در موتور های جستجو نیز این اثر مجعول سینمایی رتبه بالایی دارد ، پیش بینی می شود همزمان را اکران این فیلم ، که صحنه های پرشکوهی نیز دارد ، موج جدیدی از تبلیغات ضد ایرانی در جهان آغاز شود به ویژه اینکه در این برهه زمانی ، غرب و به ویژه آمریکا در صدد توجیه اقدامات خود علیه ایران هستند و چه ابزاری بهتر از سینما می تواند آنها را در بسیج افکارعمومی علیه ایران و فرهنگ وتمدن آن ، کمک کند؟
متاسفانه ، عدم توجه به تاریخ کهن ایران و حتی کتمان آن توسط افراطیون وطنی ( یادمان هست که اوائل انقلاب افرادی مثل خلخالی می خواستند حتی تخت جمشید را هم ویران کنند) باعث شده است در مقابل چنین حرکت هایی ، چیز زیادی برای عرضه در سطح جهان نداشته باشیم .
این مساله فقط درباره سینما صادق نیست و امروزه ، بسیاری از ایرانیان به حدی از تاریخ پرشکوه ایران بی خبرند که حتی برای ساده ترین پرسش های تاریخی نیز جوابی جز “نمی دانم” ندارند و این خالی الذهن بودن باعث شده است که اگر فیلم ۳۰۰ در ایران نیز اکران شود ، مخاطبان ایرانی هم آن را باور کنند ، چه رسد به مردمان کشورهای دیگر در ۵ قاره جهان که در سال های اخیر فقط تصویری منفی از ایران به انها نشان داده شده است و اینک قرار است به آنها گفته شود ایرانی که “محور شرارت” است ، نه فقط امروز که از دیرباز منشأ شرارت بوده و اجداد ایرانیان امروز ، همین وحشی های زشت ، آدمکش و نفهمی هستند که در فیلم “۳۰۰″ می بینید!!
اگر فیلم ضد ایرانی “بدون دخترم هرگز” توانست چهره ای منفی و کریه از ایران امروز در جهان به نمایش گذارد ،” ۳۰۰″ مأموریت دارد این منفی گرایی را به اعماق تاریخ ایران ببرد.
بدانیم در اعتراض به آبگیری سد سیوند بیش از سیصد نفر روبروی درب شمالی مجلس جمع شدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی مخالفت خود را اعلام کردند
این سیصد نفر که از سراسر ایران امده بودند از کرد و لر و بلوچ که با لباس های محلی خود آمده بودند تا ایران و ایرانی . پس از یک ساعت ونیم یکی از نمایندگان کشتی گیر مجلس که نمی خواهم اسمی از ایشان ببرم افتخار دادند و پائین آمدند و از ما خواستند که متفرقه بشیم و گفتند این کار شما خلاف قانون است.
این در حالی بود که حراست مجلس و ماموران نیروی انتظامی گویی گروه القاعده را شناسایی کرده اند با دوربین از تک تک افراد حاضر در جمع فیلمبرداری می کردند در حالی که تمامی حاضرین در جمع آمده بودند که بگویند :
چو ایران نباشد تن من مباد****** بدین بوم وبر زنده یک تن مباد
آری تنها برای دفاع از تاریخ خود آمده بودند . آن ها در زیر آن باران شدید آمده بودند بگویند :
ایرانی ساقه و برگ و ریشه****** ساقه از ریشه جدا نمیشه
آن ها آمده بودند تا به تمام مسئولین دولتی و ایرانیان خفته که ما را با گروه القاعده اشتباه گرفته بودند بگویند :
یاری اندرکس نمیبینم یارانرا چه شد******* دوستی که آخر آمد دوستدارانرا چه شد
معاونین رئیس جمهور و معاونین سازمان میراث فرهنگی و مدیران وزارت نیرو و ده ها هزار مدیر دیگر کجا بودند و کجا بودند …. به راستی کجا بودند
آیا این مدیران نبودند که میگفتند سیوند باید ابگیری شود . ایا این مدیران نبودند که میگفتند :
سرمایه ملی – افتخار ملی (دوره این ها گذشت) . آیا این مدیران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و وزارت نیرو نبودند که نیگفتند ۸۰ میلیاردی که صرف ساخت سد سیوند شده است را به ۱۰۸۰۰ سال تاریخ ایران زمین ترجیح می دهیم و صد ها گفته دیگر که نمی خواهم آن ها را برایتان بازگو کنم
این در حالی است که رادیو جوان از همین معاونین و مشاورین رئیس جمهور که تاریخ ایران را انکار میکردند , دعوت کرده است برای تاریخمان صحبت کنند . بیایاند درباره ۳۰۰ و سیوند بگویند . بیایند در ظاهر بگویند ما تاریخمان را دوست داریم و بیایند بهترین لطیفه سال را بگویند :
ما نیگذاریم حتی یک درخت تاریخی نابود شود چه برسد به پاسارگاد و تخت جمشید و و و
همین ها(آقای س.ن مدیر میراث فرهنگی) بودند که چندی پیش میگفتند : تخت جمشید را ایرانیان نساخته اند
عاجزانه از تمام وجود از مسئولین رادیو جوان می خواهم که از این زمان به بعد به هیچ عنوان از این مسئولین اظهار نظر نخواهند
اینان نمیدانند که خشایار شاه که هست . . . باور کنید حتی نمی توانند یک خط در باره خشایار شاه سخن بگویند . . .
اینان نمی دانند که کوروش چه هست . . . اسم است . . . شی است و آیا یک پادشاه بزرگ ایرانی است و یا نه , شاید هم کوروش بزرگ شاه شاهان , شاه ایران زمین که حال می خواهند مقبره فردی را که اولین منشور حقوق بشر را نوشت و وضع نمود نابود کنند
اما خبری خوش و یا حتی (؟) در باره ۳۰۰ :
بی شک با بازی های Civisilation و Rome Total war وسری بازی های Strong Hold آشنایی دارید . آری این بازی ها مورد استقبال تمام جهانیان قرار گرفته است , به خصوص مورد استقبال مردم اسا و ایران . این بازی ها به قدری زیبا ساخته شده اند که همگان را به سوی خود جذب میکنند
حال بشنوید و بدانید که سه شرکت معروف CapCaom و Firaxi و Firefly studio سه غول بزرگ بازی ساز دنیا در آینده ای بسیار نزدیک بازی با عنوان ۳۰۰ را به بازار عرضه خواهند کرد و این بازی در حال حاضر در حال ساخت و طراحی است و از Moraan بشنوید و بدانید که این بازی :
بسیار خوب - بسیار عالی – با بهترین گرافیک ممکن – با بهترین استراتژی و با بهترین ها بهترین به بازار عرضه خواهد شد
و بدانید که این بازی صد در صد نه اجازه بدهید بگویم هزار در صد موفق می شود
بترسیم از بازی ۳۰۰ که سه غول بزرگ بازی ساز دنیا میخواهند آن را به بازار عرضه کنند
بترسیم از این بازی که در آینده ای نزدیک که در دست هر کودک و نوجوان و جوان ایرانی این بازی دیده میشود
ازتمامی مسئولین و از تمامی ایرانیان میخواهم تو رو به اهورا مزدا تو را به ایران زمین به فکر تاریخ خود باشند و درباره تاریخ ایران زمین مطالعه کنند تا به ایرانی بودن خود افتخار کنند
در انتها با این سخن گفته هایم را به پایان می رسانم
چو ایران نباشد تن من مباد********بدین بوم وبر زنده یک تن مباد
به امید سربلندی ایران و ایرانی
برگرفته شده از Moraan
Moraan4iran@yahoo.com
با سلام
اسم رسانه صدا و سیمای ما رسانه ملی است که هیچ نمادی از این نامگذاری در این رسانه مشهود نیست. آن چیزی که ما انسان های را در کنار هم با فرهنگ ها و آداب و سنن مخصوص خود کنار هم نگه داشته چیزی به نام ایران و ایرانی بودن است. چیزی که کم به آن فکر شده و کمتر در رسانه به آن توجه شده.
از سخنرانی آیت الله خامنه ای تا سخنرانی یک معلم در کلاس و یک راننده تاکسی در ماشینش و … همه سخنان به فرهنگ غنی ایران و ایرانی و قدمت ایران منجر می شود، چیزی که هم مسلمان و هم زرتشتی و هم یهودی در این گستره خاکی که ایران نامیده می شود به آن افتخار می کند. در رسانه به اصطلاح ملی فیلم ها و هزینه های زیادی در جهت ساخت برنامه ها و فیلم ها مصروف می شود ولی هیچ گاه این هزینه یک بار هم در جهت نمایش و نمایاندن این تاریخ کهن صرف نشده، فیلم های زیادی در مورد تاریخ اسلام و رواج شیعه در ایران . . . ساخته شده ولی هیچ گاه در زمینه پادشاهی ایران و عظمت و دادگری این پادشاهان چیزی ساخته نشده است.
ما هیچ حرکتی نمی کنیم فقط منتظر موج ناهماهنگیم تا تنها هزینه ما اعتراض ما باشد. فیلم ۳۰۰ و اعتراض به آن در روزنامه ها و صدا و سیما شاهد این مدعاست. بجای این همه اعتراض کاش چندین فیلم نه؟ که فقط یک فیلم از تمدن ایرانی داشتیم تا بتوانیم به مقابله بپردازیم.
ما همیشه منتظر بلاییم تا دعا کنیم و هیچ گاه در جهت و پیشگیری بلا دست بکار نشدیم واقعا اسلام این است؟ آیا ما باید ایرانی بودن خود و ایران را فراموش کنیم. مگر نه اینکه در قرآن نیست که کسی را که از خانه خود بیرون کنند انگار که آن را کشته اند؟
چرا با فرهنگ خودمان اینگونه رفتار می کنیم که دیگران از این رفتار ما جرات به تعرض به فرهنگ ما کنند. آقایان همه شاهان بد نبودند . . .
بیایید نگاهی ملی داشته باشیم
هنگامی که خودمان تیشه به ریشه فرهنگمان میزنیم از دیگران چه انتظاری داریم،
به دو مورد از صدا و سیمای ایران تنها در برنامه کودک دقت کنید:
۱- کارتونی بهنام آلکس در برنامه کودک پخش میشد که در مورد بچه فداکار و شجاع رومی بود که با پارتیان (سلسله اشکانیان که ایران را از سلطه بیگانگان بازمانده اسکندر نجات داد) وحشی و خونریز میجنگید و مردم مظلوم را نجات میداد.
۲- کارتون دیگری که محصول وطن و ساخت خودمان بود، درباره افراد نیکوکاری بود که با ستمگران میجنگیدند. آدمهای خوب پوشاکی شبیه اعراب داشتند و آدمهای بد کاملا شبیه نقش برجستههای تختجمشید بودند.
فکر می کنم دیگر دوره افتخار به گذشته امان تمام شده باشد،
واقع بین باشیم گذشته ما بیشتر بعث شرمندگی ماست تا افتخار
============================
حقوق بشر ما باعث شرمندگی است یا یکتا پرستی ما در زمان الهه ها و سنگ و چوب و بت.
شایدم میهن پرستی آریو برزن،فردوسی،پاپک،سندباد،فیروز کاوه،گارد جاویدان.
در این فیلم ایرانیان عریان به تصویر کشیده شده اند ولی با مطالعه در تاریخ و دیدن آثار تخت جمشید ایرانیان رو با لباسهای پیشرفته و دوخت و دوز شده میبینیم در هیچ کدام از آثار به جای مانده ایرانیان را عریان نمی بینیم جز نقش برجسته ای که شخص نیمه عریان بر روی سرش کوزه آبی دارد.
شما از این شرمنده اید که در آمریکا و اسرائیل و در کشور های دیگر تندیسهایی از کوروش و منشور حقوق بشرش ساخته شده و نام شاهنشاه کوروش به عنوان ناجی یهودیان در تورات آمده.
ولی احتمالا شما از تمدن هفت هزار و پانصد ساله جیرفت و سیلک با نخستین خط ساخت بشر و تمدنی قدیمی تر و پیشرفته تر از تمدن بین النهرین شرمنده هستید
سلام
واقعا که این هالیوود کثیف هست نامرد هستند
چرا دوره افتخار گذشته تمام شده؟
ما هنوز هستیم، پس ایران هست و جدا از سیاست ها ما باید برای ایستادگی کنیم در مقابل دیگران و خود را نقد کنیم نه در مقابل دیگران تا بهتر شویم نه به خاطر دیگران که به خاطر گذشتگان و آیندگان. افتخار امروز ما نتیجه پایمردی گذشتگان و اقتدار ما مدالی بر افتخار آیندگان است.
چو ایران نباشد تن من مباد
به نظر من اینها همه زیر سر خود رژیم هستش. برای غیرتی کردن مردم و سوئ استفاده تبلیغاتی. مسئله خلیج فارس هم هدفی جز این نداشت.
جواب به علی:
لطفا بدون مطالعه مطلبی ننویسید. شما میدانید که آنها(غربیها) بعد از سقوط رژیم پهلوی کینه از ایران و ایرانی به دل گرفتند و قسم خوردند تا حکومت واقعی اسلامی است ساکت ننشینند زیرا از آن میترسیدند که مبادا دیگر کشورها از دموکراسی واقعی اسلامی در ایران الگو برداری کنند حالا هم به هر شکلی است میخواهند تا با معرفی ایران به عنوان کشوری بی فرهنگ و تمدن و زشت وخشن به جهانیان چنین القا کنند که ایرانیها اقوامی وحشی هستند دلیل آن هم این است که ایرانیها زیر سلطه بیگانگان نمیرود. آیا در دوران حکومت رژیم پهلوی همین آمریکایی های بی فرهنگ تمدن نبودند که ارزش یک ایرانی را با ارزش یک سگ آمریکایی مساوی دانستند. ما چگونه میخواهیم دوران شکوهمند تارخ خود را بدست آوریم در حالی خود نخواهیم. آیا کوروش حاضر بود خود و مردم ایران را سگ بیگانگان بداند. پس چگونه میتوانیم ادعا کنیم که همه اینها بر سر رژیم فعلی است!؟ این حکومت هر کم کاری هم که بکند ما نباید حمایتمان را از آنها دریغ بکنیم زیرا غیر این یعنی فرهنگ غنی اسلامی و کهن خود را رها کرده و دستمان را بسوی بی تمدن ها دراز کرده ایم. این را هم بدانید که ایران همچنان یک کشور بزرگی است زیرا اگر غیر این بود هم اکنون مثل عراق یا افغانستان شده بود. براستی اگر ایران مهم نبود آنها را به ایران چه کاری بود؟! آیا میدانید ایالات متحده چند سال قدمت دارد؟ اگر میدانستید هرگز خود را پایین تر از آنها نمیدانستید. آیا تعریف صحیحی از فرهنگ و تمدن و تاریخ و سیاست میدانید؟(خطاب به علی) اگر میدانستید مطمئنن چنین بی محتوا حرف نمیزدید. ببخشید.
جواب به علی:
لطفا بدون مطالعه مطلبی ننویسید. شما میدانید که آنها(غربیها) بعد از سقوط رژیم پهلوی کینه از ایران و ایرانی به دل گرفتند و قسم خوردند تا حکومت واقعی اسلامی است ساکت ننشینند زیرا از آن میترسیدند که مبادا دیگر کشورها از دموکراسی واقعی اسلامی در ایران الگو برداری کنند حالا هم به هر شکلی است میخواهند تا با معرفی ایران به عنوان کشوری بی فرهنگ و تمدن و زشت وخشن به جهانیان چنین القا کنند که ایرانیها اقوامی وحشی هستند دلیل آن هم این است که ایرانیها زیر سلطه بیگانگان نمیرود. آیا در دوران حکومت رژیم پهلوی همین آمریکایی های بی فرهنگ تمدن نبودند که ارزش یک ایرانی را با ارزش یک سگ آمریکایی مساوی دانستند. ما چگونه میخواهیم دوران شکوهمند تارخ خود را بدست آوریم در حالی خود نخواهیم. آیا کوروش حاضر بود خود و مردم ایران را سگ بیگانگان بداند. پس چگونه میتوانیم ادعا کنیم که همه اینها بر سر رژیم فعلی است!؟ این حکومت هر کم کاری هم که بکند ما نباید حمایتمان را از آنها دریغ بکنیم زیرا غیر این یعنی فرهنگ غنی اسلامی و کهن خود را رها کرده و دستمان را بسوی بی تمدن ها دراز کرده ایم. این را هم بدانید که ایران همچنان یک کشور بزرگی است زیرا اگر غیر این بود هم اکنون مثل عراق یا افغانستان شده بود. براستی اگر ایران مهم نبود آنها را به ایران چه کاری بود؟! آیا میدانید ایالات متحده چند سال قدمت دارد؟ اگر میدانستید هرگز خود را پایین تر از آنها نمیدانستید. آیا تعریف صحیحی از فرهنگ و تمدن و تاریخ و سیاست میدانید؟(خطاب به علی) اگر میدانستید مطمئنن چنین بی محتوا حرف نمیزدید. ببخشید.
سلام به شما.
می خواستم بگم دیگه نشستن و فقط حرف زدن جایز نیست. چیزی که ما الان در ایران به اون احتیاج داریم یه تغییر در نگرش نظام کنونی در زمینه ی فرهنگه. نظام ما قبل از انقلاب فقط به فرهنگ ایران در قبل از اسلام توجه داشت و نظام فعلی برعکس فقط به بعد از اسلام توجه داره.
ما مردم ایران الان که می خوایم به فرض جلوی مجلس تو بهارستان اعتراض کنیم چه تشکل و چه حزبی در ایران وجود داره که اعتراض ما رو سازماندهی کنه و صدای ما رو به گوش مسئولان برسونه و ما مردم رو گرد هم بیاره؟
اصلا چنین حزبی در ایران وجود نداره که رویکردی ناسیونالیستی (به قول بعضی ناسیونالیسم باستانگرا) داشته باشه. چیزی که ما در ایران برای قدم اول نیاز داریم یه همچین حزبیه. مثل حزب BNP در انگلیس یا NPD در آلمان. فکر می کنید چند درصد مردم دنیا… نه اصلا چند درصد مردمی که در ایران زندگی می کنن می دونن کلمه ایران یعنی چی؟ شرط می بندم از ۲۰ درصد تجاوز نمی کنه.
پس تا یه حزب ملی گرا در ایران با گرایشاتی شبیه به گرایشات ما بوجود نیاد نمی شه کاری کرد. ایجاد این حزب اولین قدمیه که ما باید برداریم. ما خیلی وقته که هویت ملی خودمونو از دست دادیم.
وقتی که ما در فیلمها و سریالهای تلویزیونی ، افراد بد و نامرد را با نامهایی چون خشایار و کورش و مهرداد و امثالهم معرفی میکنیم دیگر چه توقعی از بیگانگان میرود ؟!!
بقول حافظ شیرازی:
من از بیگانگان هرگز ننالم
که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
تاریخ چند هزارساله چه ارزشی می تواند داشته باشد وقتی چندین سال از کشورهای پیشرفته جهان از هر لحاظ عقب تر هستیم. از حقوق بشر تا تکنولوژی و …. حالا مقصر هر که می خواهد باشد. در کل نگاه جهان به ایران منفی است
در ضمن ویرانی آکروپلیس نماد ملی یونان توسط خشایارشاه را هم نمی توان انکار کرد. ببخشید
سلام
حتما راجع به فیلم ۳۰۰ شنیده ایدو اینکه ایرانیان باستان را مثل وحشیهای توی فیلمهای هری پاتر و ارباب حلقه ها نشان داده اند. این یک جنگ روانی و تهاجم فرهنگی برای همه آنها که فقط اسم ایران را شنیده اند و نشان دادن ایرانی ها که از اول وحشی و تروریست بوده اند برای جلوگیری از این واقعه یک بمب گوگلی طراحی شده و از همه اونهایی که میتوانند نقاشی یا کمیک استریپی با موضوع ایران باستان داشته باشند به این آدرس سری بزنند.
a href=”http://300themovie.info”>300 the movie
http://farazlari.blogfa.com/post-168.aspx
khaste nabashid. harfhaye amir bahal bood.
جواب به علی
اگر نمی توان نماد ملی یونان توسط خشایار شاه را نمی توان انکار کرد؟ مگر می شود ویرانی ایران را توسط اسکندر انکار کرد؟
حقایق واقعی تاریخ چیز دیگری است. ما نه منکر وجود افراد و شاهان و دولت های بد در ایرانیم و نه وجود شاهان و قدیسان بزرگ را در کشورهای دیگر کتمان می کنیم. روی صحبت دوستان در اینجا و همه وبلاگ ها تغییر و برداشتی دروغین از تاریخ ایران است نه چیز دیگری.
علی آقا بهتره اول کمی تامل کنید و بعد مصداق و ادله در توجیه این فیلم ارائه دهید. توحش و نشان دادن چهره های غیر معمول انسانی در این فیلم از ایرانیان توهین به قدما و پوشاندن حقیقت متمدن بودن ایرانیان در آن سال هاست.
ایرانی
هر که به ما شاخه گلی هدیه داد
ملت ما باغ گلش هدیه داد
ماباید فیلم هایی درباره ی پهلوانان خود بسازیم تا بفهمند با کی طرف هستند
سلام به همه ی ایرانی ها و ایرانی دوستان
ببینید من مطمئن هستم که داستان به همین جا ختم نمی شود مشکل اینجا است که نه تنها دولت فعلی ایران برای این مشکل فکری خواهد کرد بلکه شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا به جور مشکلات دامن می زنند و تنها فقط ما ایرانی ها هستیم که می توانیم نارضایتی خود را از این گونه فیلم ها به نمایش بگذاریم ماشاالله دولت ایران هم که بی خیال می باشد و حتی می شود گفت که خود هم دست این گونه شرکت ها است مثلا” ماجرای سد در شیراز که دولت …ساخت و نزدیک بود تا به دلیل روطوبت بالای ایجادی آسیب ببیند و ما به کمک NGO ها توانستیم مانع آب گیری آن شویم و دولت آقای احمدی نزاد چیزی لالغ بر ۳۰۰میلیارد دولار از این ماجرا ضرر کرد بله دولت به دنبال از بین بردن میراث و سمبلهای ایران باستان(شاهنشاهی) می باشد و ما تنها می توانیم به کمک هم آنرا نجات دهیم به قوله یک نقاد ایران دوره ی هخامنشی ۲۵۰سال حکومت کرد آن هم با عظت و دوستی تمدن ها و غیره را به جهان تقدیم کرد و این دولت…
به امید ایرانی آباد و سرافراز
اگه به گذشته خودمان فکر کنیم و کارهای کورش کبیر و تفکرات آن مرد بزرگ به این نتیجه می رسیم که ما چند صد هزار سال پیش آرمان گرا بودیم و اینکه حالا چرا جهان اینگونه فکر می کند باید به امروز نگاه کنیم و از خودمان بپرسیم چرا ؟
چون گذشته ما همیشه افتخار بوده و امروز ماست که شرم آور شده است.
با یک فکر احمقانه همه چیز را فراموش نکنیم
من نیز مانند بسیاری از هموطنان از دیدن این فیلم مجعول و غیر واقعی متاسف شدم. فیلمی که نشان از بیخبری سازندگان آن در مورد ایران باستان،حتی در مواردی چون طرز لباس پوشیدن بود. با خود اندیشیدم که چرا؟ چرا باید چنین فیلمی ساخته شود ؟ مگر آنها از تمدن کهنسال ما چیزی نمی دانند؟ ولی خوب که فکر کردم فهمیدم که چرا…. آنها تمدن فوق العاده ما را بهتر از خود ما می شناسند . آنها خود بهتر می دانند که این فیلم دروغ بزرگی بیش نیست… ولی … بیائید بازتر فکر کنیم … وقتی خود ما ایرانیان تمدن و فرهنگ اصیل خویش را از یاد برده ایم دیگر از آن انسان غربی چه انتظاری داریم .. جالب است که ۲۸ سال است تاریخ ایران بدین گونه شده: قبل از اسلام پادشاهان ستمگر و بی خدایی براین سرزمین حکومت کردند… اسلام آزادی برای ایرانیان به ارمغان آورد !!! بعد به ناگه تاریخ ایران با اعراب یکی شد امامان آمدند تا به حضرت مهدی رسید بعد حضرت مهدی غیب شد !!! بعد از آن دیگر اتفاق مهمی نیفتاد به جز چندتا آخوند مجعول در قهقرای تاریخ ! بعد محمدرضا شاه پهلوی آمد که خیلی هم ظالم و بد بود ! سرانجام جمهوری اسلامی آمد که کتاب تاریخ آن ۳۰۰۰۰صفحه است !
آری دوستان ۲۸ سال است این اراجیف را به خورد ما داده اند و ما هم با لذت تمام آنها را بلعیده ایم پس دیگر از آن انسان غربی چه انتظاری می توانیم داشته باشیم… وقتی خود ما از به تصویر کشیدن تاریخ درست و زیبای خود غافل می مانیم دیگران آن را به طوری زشت و نادرست برایمان تصویر میی کنند.
من از دشمن هرگز ننالم که ….
خوبه ما ضرب ال مثل از ماست که بر ماست رو داریم . وقتی خودمون به گذشتگانمان احترام نمیذاریم وقتی یک فیلم یا خیابان یا روز … به اسم کوروش داریوش مهرداد انوشیروان نداریم از بی گانه چه تو قع داریم
سلام.می خواستم بدونم شما آیا داستان واقعی ماجرای ۳۰۰ را از کتاب هرودود خوانده اید.چرا در این فیلم از مردانگی وگذشت خشایار چیزی به میان نیامد.چرااز ابهت لشکر ایران چیزی گفته نشدو……
دوست گرامی شیدا، مطلبی هست از آقای مراقبی (کارشناس دانشگاه تهران) که می تونی ار این لینک گوش بدی. خوشحال میشم اگه نظرتو راجع به این موضوع بشنوم.
http://ayeneh.de/blog/2007/03/29/300/
من در قسمت general discussion سایت cheathappens تاپیکی در باره دروغ بودن فیلم ۳۰۰ درست کردم اگه ممکنه عضو بشید و کمک کنید تا دروغ بودن این فیلم رو به بقیه بقبولونیم:
http://www.cheathappens.com/show_board2.asp?headID=46341&titleID=8463
این فیلم منشا گرفته از کم کاری کارگردانان ایرانیست زیرا آنها با معرفی نکردن تمدن کهن ما اجازه گستاخی را به این کارگردانان بی هویت داده اند پس وقت آن رسیده که از پادشاهان وفرماندهان بزرگ تاریخ ایران زمین با دیدی باز یاد کرده و فیلم هایی در شان آن بزرگان بسازیم
بچه هاااا به خدا هیشکی مثههههه ما ااایرانیا غیرتی و ناسیو نالییت نیست هر چقدر که از دستتون بر میاد تلاش کنید . ای خا ک پاک مازیار جانم فدایت .ااااااااااااااااایرررررررررررران
یه اطلاعاتی در مورد فیلم ۳۰۰ میخوام اگه ممکنه!
به نظر من این حق ما ایرانیان است. چون خودمان حودود سی سال قبل یک اشتباه بزرگ انجام دادیم. و اشتباه بزرگتر اینکه در حوزه بین الملل خودمان را منزوی کرده ایم این هم عاقبتش….
توضیحات تکمیلی را در این لینک بخوانید
http://gundoz.blogfa.com/cat-7.aspx
نوشته کوتائی در باره فیلم ۳۰۰ در سایت:
http://chubin.net/?p=169
سلام. فیلم ۳۰۰ اغلب ایرانی ها را ناراحت کرد ولی فکر می کنم ما ایرانی ها خیلی خیلی تنبل هستیم فقط عادت کردیم از گذشتمون حرف بزنیم و به اون مغرور باشیم. واقعاً امکانش نبود تظاهرات درست کنیم که حداقل دولت یادش بیاد وزیر فرهنگ داره ؟ این رسانه ی ملی!!! هم یه خورده خجالت بکشه
ایران من تمام ذرات بدنم متعلق به توست.
به نظر شما این همه قیل و قال می تونه یه جواب کوبنده به اونا باشه. تا کی می خواهیم دست رو دست بذاریم و این همه توهین رو تحمل کنیم. باید در برابر این غول عظیم تبلیغات در حد توانمون مقابله به مثل کنیم و رفعت ایرانی رو به تمدن نداشته اونا نشون بدیم.با باد به غبغب انداختن هیچ اتفاق بزرگی نمی افته. ما وارث بزرگترین تمدن جهان هستیم و این تمدن بزرگ نگهبانهای قدری می خواد.
به نظر بنده فیلم ۳۰۰ اگر ازجنبه دیگر به آن پرداخته شود به نفع ما ایرانیان است زیرا نشان از قدرت و عظنت ایرانیان دارد و این نکته را نباید فراوموش کرد که غربیها از گذشته دور با ایران خصونت داشته و از طریق تبلیغات رسانه ای تمام تلاششان را خواهد کرد و این را بدانیم که این اولین واخرین نخواهد بود .شایان ذکر است که متولان فرهنگی کشور مخصوصا اهالی سینما باید در این زمینه دست به کار شده و از فرهنگ و تمدن غنی کشور از طریق ساخت فیلم های تاریخی استفاده نمایند .زیرا اگر کم کاری در این عرصه صورت گیرد غربیها و کمپانی های فیلم سازی غربی تمدن مارا خدشه دار خواهند کرد.
بیائید مثبت بیندیشیم (نیمه پر لیوان) و از هر واقعه ای نهایت استفاده را بنمائیم. شاید بعضی از شما مانند بنده تا قبل از مشاهده فیلم ۳۰۰ اطلاع چندانی از جنگ ایران و یونان (سپاه خشایارشاه و اسپارتاها) نداشته اید، نمایش این فیلم باعث شد جهت اطلاع از اصل ماجرا و جستجوی مستندی برای استناد که واقعیت چیز دیگری است، خود من به شخصه به مطالعه این واقعه تاریخی پرداختم، اگر چه متاسفانه به علت ضعف تاریخ نگاری در ایران در قرون مختلف تمامی مستندات موجود، ثبت و نگارش تاریخ نگاران یونانی می باشد ولی باز همین مستندات باعث شد تا به پوچی و بی اساسی فیلم که در صحنه های مختلف فیلم کاملا” مشهود است، ایمان بیاورم. در هر صورت این ماجرا باعث شد به عنوان یک ایرانی بیشتر به مطالعه فرهنگ و تاریخ ایران بپردازیم و ببینیم که چه بودیم و چه شدیم و اینکه چگونه می توانیم با فرهنگ سازی به جهانیان ثابت کنیم که ما فرزندان خلف قوم آریا با فرهنگی چندهزار ساله و غنی هستیم.
۳۰۰ حرکتی است برای هجمه گسترده تری بر علیه ایران
منتظر فیلمهای ضد ایرانی دیگری باید باشیم که در اینده نزدیک ساخته خواهد شد
سلام-من همه نظرات رو خوندم ولی برام جالبه که اولا هیچ کس در ۳۰ سال گذشته از حذف تمدن و سنت ایرانی حرف نزد. دوم اینکه هیچ کس تو این سالها نگفت تخت جمشید با اون همه
میراث تاریخی رو چه کسانی غارت کردند. هیچ کس نگفت چرا همیشه تاریخ ایران در کتب مدرسه و دانشگاه از اسلام به بعد آموزش داده شد-چرا فقط کتب اسلامی و بینش اسلامی
و… در دانشگاه ها تدریس میشه– —– بهتر شلوغ نکنیم چون زمینه ساخت همچنین فیلمهایی
سالهاست که آماده شده به دست آقایون—در ضمن یادمون نره ۳۰۰ یک فیلم در هالیووده همون هالیوود که مصائب مسیح فیلم ضد یهود رو ساخت . فیلم ضد حضرت مریم رو ساخت و صدها فیلم ضد آمریکایی و S I A که خود ایران پخش میکخ بارها و بارها پس هالییوودهمه چیز میسازه
اینم یکیش–اعتراض آقایون به دلیل دیگس — بهتره بریم تخریب تمدن ایران رو در خود مثلا هم میهنان جستجو کنیم . والسلام