۱۳۸۵/۲/۲۶

آر اس اس یک ضرورت است

اگر به پايين سايت من دقت کرده باشيد، مي‌توانيد لينکهايي را مشاهده کنيد که شما را ترغيب به استفاده از آر اس اس خوانها براي شيدا مي‌کند، براي آر اس اس خوانهاي معروفي چون my yahoo, i google, google reader, netvibes و ... ، مي‌دانم که خيلي به سادگي مي‌توانيد يک هم‌چين قابليتي را به سايتتان اضافه کنيد ولي من برايش يک پلاگين نوشتن که به راحتي و با گذاشتن در دايرکتوري پلاگين وردپرس و فعال کردن آن مي‌توانيد از آن استفاده کنيد، فقط به نکات زير هم توجه کنيد :
0- با رفتن به اين لينک، پلاگين مورد نظر را داونلود کنيد.
1- در فايل متغيري با نام source تعريف شده است که آن را با مکاني که شما براي گذاشتن فايلهاي عکس در نظر گرفته‌ايد مي‌توانيد جايگزين کنيد ( به صورت پيش فرض فايلها بر روي sheida.persiangig.com قرار گرفته اند تا تنها شما با فعال کردن آن بتوانيد عکسهاي موردنظر را مشاهده کنيد و نيازي به زحمت اضافي نباشد، در صورتي که بخواهيد عکسها را عوض کنيد و مطابق سليقه‌ي خود بچينيد توصيه مي‌کنم که آن را عوض کنيد. )
2- در متغير rssurl هم آدرس آر اس اس سايتتان را تايپ کنيد، به شخصه توصيه مي‌کنم از فيدبرنر براي اين کار استفاده کنيد، چون اگر بعدا خواستيد با همان آدرس آر اس اس مطالب ديگري را بگذاريد با مشکل مواجه نمي‌شويد ( مثلا در هنگام تغيير CMSاتان و ... ) وگر نه آدرس پيش فرض براي سايتهاي مبتني بر وردپرس، http://www.sheida.com/weblog/feed مي‌باشد ( يعني کافي‌ است به آخر آدرس سايتتان feed را اضافه نماييد )
3- در آخر هم براي استفاده از اين پلاگين در سايتتان در قسمتي از صفحه‌ي sidebar.php کد زير را وارد نماييد.

<?php if (function_exists('rssLinksShow')): ?>
<?php rssLinksShow();?>
<?php endif; ?>

راستي ويژگي استفاده از اين پلاگين علاوه بر اين که به شما کمک مي‌کنه که آر اس اس فرندلي باشيد اينه که با استفاده از سرويس فيدبرنر هم به شما مي‌گويد که چند تا کاربر به آر اس اس شما عضوند. ( يکي ديگه از دلايل استفاده از فيدبرنر )

۳ نظر: